Renovering af ejendommens vandinstallationer
Topdahl stod for styring og rådgivning under renoveringsprojekt af Mølleparken II’s vandinstallationer i kælderplan i Kongens Lyngby. Tilknyttet projektet havde vi en vores erfarne projektledere indenfor VVS, som forestod en sammenlignelig opgave for samme bygherre med samme entreprenør i Søborg. Det gav mange synergier og gjorde begge renoveringsprojekter nemmere at gennemføre, fordi man gjorde brug af allerede indhentede erfaringer fra det ene projekt til det andet.
Topdahl som rådgiver
Som rådgiver holder vi holder styr på projektet/renoveringen. Vi stod primært for koordineringen på byggeprojektet, herunder kontakten mellem håndværker og bygherre samt at sikre afholdelse af byggemøder med bestyrelse/bygherre både før og under byggeprocessen.
Orientering inden byggestart
Under projektet lagde vi vægt på beboerhåndtering, så beboerne følte sig velinformerede. Men da arbejdet primært foregik i kælderplan, blev beboerne ikke meget berørte i det daglige. Dog sikrede vi med respekt for beboernes dagligdag, at deres rutiner ikke blev umiddelbart udsatte.
Beboerne var glade og trygge gennem hele processen og følte sig velinformerede. Det betød, at vi sammen med entreprenør og bygherre kunne sikre en hurtig og effektiv byggeproces.
Samarbejde er nøglen frem
Samarbejdet mellem rådgiver og hovedentreprenøren er essentielt for en god, effektiv og kvalitetsmæssig udførelse af alle byggeprojekter. I forbindelse med opstart af nye byggesager sikrer vi altid, at entreprenøren før et arbejde påbegyndes kontrollerer, at arbejdsstedets tilstand i alle måder er sådan, at han/hun kan tage ansvaret for sin entreprises konditionsmæssige udførelse og produktets holdbarhed. Netop på denne byggesag benyttede vi os af synergier fra en sammenlignelig sag i Søborg med samme bygherre og entreprenør, som effektiviserede processen, fordi vi kunne tage erfaring og kendskab med videre til den næste byggesag.