Topdahl har stået for totalrådgivning på denne større renovering af 98 boliger i Dronning Anne Maries Plejecenter på Frederiksberg.
Dette har inkluderet asbestsanering af tag, udskiftning af tag inkl. forhøjelse og efterisolering. Under arbejdet har man forhøjet brandkamme og udbedret rådskader. Samtidig har man valgt at etablere områder med solceller.
På facaderne har man på udvalgte områder valgt at udskifte facadebeklædning.
Afslutningvis er der malerbehandling af alle facader/træværk.
Topdahl som rådgiver
Som rådgiver holder vi holder styr på byggesagen og står for de ugentlige byggemøder, tilsyn samt afleveringsforretning. Topdahl har som bygherrerådgiver for Frederiksberg Kommune hjulpet med den store renovering af plejecentret Dronning Anne Maries Center lige fra idéfase til byggeansøgning og dialog med kommunen til byggeprojektets færdiggørelse.
Opgaven har omfatten totalrådgivning, ansøgnings- og færdigmeldingsmateriale i forbindelse med byggeansøgning samt dialog med kommunen. Projektering, udbud, tilsyn og aflevering samt arbejdsmiljøkoordinering P&B.
Topdahl har haft den løbende dialog på byggemøder og kontinuerligt kommunikeret med de involverede parter.
Orientering forud for og under byggeprocessen
Vi har i Topdahl altid et stort fokus på beboerhåndtering, og i forbindelse med renoveringen af ejendommen Solbjerg Have 7 – Dronning Anne-Marie Centret haft løbende dialog med plejecentrets driftspersonale og kommunen.
Beboerkoordination og – kommunikation er ekstra vigtig at have for øje i forbindelse med en renovering på et plejecenter, hvor både vi som rådgiver og de mange håndværkere kan virke som forstyrrende elementer i den normalt trygge hverdag.
Det har vi blandt andet prøvet at komme i møde med løbende dialog på byggemøder og åbenhed omkring byggesagens udfordringer, hvilket har hjulpet alle involverede parter til at forstå fremdrift og muligheder og sikret en forståelse for beslutninger undervejs. I dette arbejde inkluderede vi også plejecentrets driftsleder og kommunens projektleder.
Derudover hjælper det altid at have en professionel bygherre, som forstår diverse udfordringer i byggeri.
Den gode byggesag
Hos Topdahl håndterer vi alle projektets faser, lige fra idé til aflevering.
Dette inkluderer ugentlige møder med alle involverede parter – ugentlige møder, hvor vi italesætter behovene for information til de involverede parter (her plejecentrets driftspersonale), så disse kan følge med i udviklingen på byggesagen og samtidig være med til at skabe mindst mulig forstyrrelse af beboerne i deres hverdag.
Samtidig har der også været en stolthed blandt de implicerede over at tænke bæredygtighed ind i byggesagen gennem efterisolering og solceller.
Samarbejde er nøglen frem
Samarbejdet mellem rådgiver og hovedentreprenøren er essentielt for en god, effektiv og kvalitetsmæssig udførelse af alle byggeprojekter.
På denne byggesag har der været flere håndværksfag i gang, men et konstruktivt samarbejde med hovedentreprenøren og løbende dialog på byggemøder og åbenhed omkring byggesagens udfordringer, virkede rigtig godt, herunder også inkludering af driftspersonale på plejecentret og kommunens projektleder.
Det gav stor ro til byggesagen, at bygherre er en professionel bygherre, som forstår diverse udfordringer i byggeri.